Dom Pomocy Społecznej w Kwidzynie

Sierpień - Dom Pomocy Społecznej w Kwidzynie

• Jak przyjęło się  w naszym Domu, w każdym miesiącu obchodzimy urodziny naszych mieszkańców urodzonych W danym miesiącu. Tak było i w sierpniu. W tym miesiącu urodziny obchodziło sześcioro solenizantów. Urodzinowe ciasto upiekły nasze Panie kucharki, a wszyscy solenizanci zaproszeni zostali na stołówkę,  by tam uczcić swoje święto . Z rąk dyrekcji otrzymali ręcznie robione życzenia oraz słodki upominek.

Urodziny mieszkańców

Rozwiń artykuł URODZINY MIESZKAŃCÓW URODZONYCH W SIERPNIU
  • DZIEŃ LOTNICTWA

28 Sierpnia przypada Święto Lotnictwa Polskiego i z tej okazji nasi mieszkańcy na zajęciach terapii wykonali papierowe samoloty. Zajęcia origami bardzo spodobały się seniorom. Jak wiadomo każdy samolot  musi odbyć dziewiczy lot, tak więc zorganizowane zostały zawody w lataniu. Mistrzem lotnictwa został pan Józef.

Dzeń lotnictwa

Rozwiń artykuł DZIEŃ LOTNICTWA
  • JEDZIEMY NA RYBY

Dnia  24.08.2023r nasi wędkujący mieszkańcy ruszyli na połowy. Pogoda dopisała, a więc z wielką przyjemnością pan Jan, pan Konstanty i pan Czesław zarzucili  wędki w Sztumskim Jeziorze. Rybki brały, a po oklaskach zachwytu ze strony plażujących mieszkanek domu – pani Brygidy, pani Zosi, pani Haliny i pani Agnieszki –wracały do wody.

Jedziemy na ryby

Rozwiń artykuł JEDZIEMY NA RYBY
  • WYCIECZKA DO MINI - ZOO W KWIDZYNIE

Chcąc korzystać jak najwięcej z pięknej sierpniowej pogody dnia 23.sierpnia wybraliśmy się na wycieczkę  do Mini- Zoo w Kwidzynie . Podziwialiśmy zwierzęta , które tam przebywały,  a także zwiedziliśmy sąsiadującą obok stadninę. Wycieczkę zakończyliśmy w restauracji MIŁOSNA , gdzie na tarasie zjedliśmy pyszne lody w pucharkach.

Wyciecka do Minizoo

Rozwiń artykuł WYCIECZKA DO MINI - ZOO W KWIDZYNIE
  • PIECZEMY CIASTO

Dnia 17.08.2023r  nasi seniorzy wykazali zdolności kulinarne. Każdemu z mieszkańców przydzielono zadanie w efekcie czego  zespołowo upieczone zostało ciasto czekoladowe o nazwie „ Murzynek”, które z wielkim smakiem  skonsumowano do popołudniowej kawki i herbatki.

Pieczemy ciasto

Rozwiń artykuł PIECZEMY CIASTO
  • KAWKA I POGADUCHY

Sierpniowe słońce nas rozpieszcza więc zaprosiliśmy wszystkich mieszkańców naszego Domu na  pyszną kawę i herbatkę na tarasie. Czas umilała  muzyka z czasów ich  młodości oraz słodki poczęstunek. Mieszkańcy chętnie ze sobą rozmawiali i żartowali.

Kawka i pogauchy

Rozwiń artykuł KAWKA I POGADUCHY
  • ROBIMY ZOO

Sierpień to międzynarodowe dni miłośników kotów, lwów, słoni, żyraf oraz małpek. Nasi seniorzy postanowili z tego tytułu zrobić  własnoręcznie  mini- zoo . Zwierzęta wykonane zostały z rolek po papierze toaletowym ,a efekt przeszedł  nasze najśmielsze oczekiwania.

Robimy ZOO

Rozwiń artykuł ROBIMY ZOO
  • STARE KINO

Każdy lubi się pośmiać , bo przecież śmiech to zdrowie , dlatego 04.08.2023r postanowiliśmy obejrzeć z niemego kina stary , śmieszny film pt. „FLIP I FLAP”. Frekwencja  dopisała , a po  seansie  przy kawce ruszył wspomnień czas. Mieszkańcy chętnie wspominali swoje ulubione filmy z  czasów młodości.

Stare kino

Rozwiń artykuł STARE KINO
  • POKOLORUJ MÓJ ŚWIAT

02 Sierpnia obchodziliśmy Światowy Dzień Kolorowanek . To nietypowe święto powstało  w 2015 r  w USA by uhonorować pierwszą wydaną   specjalnie dla dorosłych kolorowankę. Seniorzy na zajęciach terapii otrzymali różne kolorowanki , których celem było odstresowanie i relaks .02 Sierpnia obchodziliśmy Światowy Dzień Kolorowanek . To nietypowe święto powstało  w 2015 r  w USA by uhonorować pierwszą wydaną specjalnie dla dorosłych kolorowankę. Seniorzy na zajęciach terapii otrzymali różne kolorowanki , których celem było odstresowanie i relaks.